Česko, Nemecko, Holandsko, my a naše zážitky PDF Print E-mail
Written by Alena Gombošová
Wednesday, 25 July 2012 19:42

Neobyčajný príbeh, ktorý sa začal celkom obyčajným piatkom. Desať vybraných študentov z Gymnázia L. Stöckela, ktorí išli reprezentovať našu školu do zahraničia, zdokonaliť sa v cudzom jazyku a spoznať krajinu, sa vydalo 15. júna 2012 na výmenný pobyt, ktorý mal trvať desať dní. Po ceste sa ešte pridali naši poľskí "bratríčkovia", hŕstka veselých ľudí, s ktorými sme si vynikajúco "sadli".

A cesta už viedla priamo do Prahy. Zmorení sme sa vybalili v hoteli, obhliadli si ho a čiastočne aj mesto. Druhý deň v Prahe bol nádherný. Očaril nás Pražský hrad, Hradčianske a Starometské námestie, svetoznámy orloj, Karlov most i Chrám sv. Víta. Zážitky, ktoré mi utkvejú v pamäti dlhé obdobie. Krásne historické budovy, príjemné prostredie s perfektnými ľuďmi. Večer sme spali ako baránky, ale ráno sme si museli privstať, lebo nás čakala cesta do Unny.

Poobede sme do tohto malebného mestečka dorazili. Spoločne s Poliakmi sme kráčali ku škole plní očakávaní, aká bude naša rodina. Zbytočné stresy. Každá rodina bola perfektná, starali sa o nás ako o vlastné deti s toľkou láskou. V pondelok sme viac spoznali mesto Unna, ktoré má zaujímavú históriu, oboznámili sme sa so systémom výučby na nemeckom gymnáziu a poobede sme relaxovali pri plážovom volejbale. Utorok bol taký "kolínsky". Kolín žil, dýchal históriou a mal množstvo tradícií. "Domov" sme docestovali skôr, a tak mal každý možnosť si so "svojím" nemeckým kamarátom vymyslieť vlastný program. Nik nesedel doma, jedni hrali bowling, druhí navštívili jahodové polia, iní si vychutnávali pizzu. Streda bola spojená so skorým vstávaním, nikomu to však neprekážalo, lebo každý mal chuť spoznať Amsterdam. Mesto, ktoré očarilo najviac ľudí. Van Goghove obrazy, dom židovky Anny Frank i enormné množstvo bicyklov, ktorými sa domáci prevážali, kam potrebovali. Po náročnom, ale krásnom dni nás čakala cesta späť do Unny, ktorá zmohla každého. Všetci do jedného sme spali (okrem šoféra, samozrejme Smile).

Ani neviem ako a už sme boli doma a zaľahli sme do vytúženej postele. Vo štvrtok bol v pláne Dortmund, kde sa konala prehliadka múzea "DASA". Ide o technické múzeum, hlavne pre chlapcov, ale zaujalo aj nás dievčatá. V piatok sme si chceli už len "pohodovo" pozrieť mesto Munster. Tu sme mali možnosť (aj s výkladom) vidieť chrám, na veži ktorého boli pripevnené železné klietky, do ktorých v oných časoch umiestňovali mŕtve telá zločincov. Toto mesto je známe svojím vynikajúcim nealkoholickým pivom. Kto ho navštívi a neochutná túto dobrotu, akoby ani nebol v Munsteri. Deň zbehol ako voda a nastal čas lúčenia s Nemcami. Ani by sme nepovedali, ako sme si na seba zvykli.

Rozlúčka bola ťažká, slzy padali, domov sa nám nechcelo. Po dlhých objatiach s uspokojením, že sa ešte uvidíme v septembri, sme nastúpili do autobusu a cestovali do nášho posledného mesta Berlín. Videli sme Berlínsky parlament, Brandenburgskú bránu s Quadrigou a Sony Centr. Pomaly sa naša obhliadka všetkých miest končila a čakala nás cesta domov. Ako prví vystúpili Poliaci. Ďalšie lúčenie, ale s dobrým pocitom, že sme spoznali kvantum skvelých ľudí. Do Bardejova sme dorazili o 6.40 v nedeľu. A tam sa každý rozišiel už do svojho pravého domova.

Tento výmenný pobyt nás v mnohých smeroch obohatil. Zdokonalili sme sa v konverzácii v nemeckom jazyku, spoznali sme množstvo ľudí, oboznámili sme sa so školským systémom Nemecka a spoznali sme krásne, výnimočné miesta. Môžem za všetkých povedať, že sme veľmi radi, že týmto sa to nekončí a "naši Nemci" nás prídu v septembri navštíviť. Tešíme sa na nich veľmi. Ak by som mala príležitosť ísť tam znova, neváham a idem.

Ešte sa chcem poďakovať všetkým, ktorí vybavovali tento výmenný pobyt, vedeniu školy a hlavne pani profesorke Mgr. M. Pribilincovej, a tiež všetkým zúčastneným.

Nikola Fedušová, študentka 1. C triedy

Fotogaléria: Eliška Pangrácová a Viktória Drotarovská, študentky 1. A triedy

Last Updated ( Thursday, 26 July 2012 20:21 )

Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Gymnázium L. Stöckela