Česko, Nemecko, Holandsko za 10 dní... PDF Print E-mail
Written by Alena Gombošová
Tuesday, 02 July 2013 16:39

Skvelé zážitky, smiech, nové priateľstvá a poznatky. Takto by sa dalo opísať úžasných 10 dní výmenného pobytu, na ktorom sme sa zúčastnili v dňoch od 7. - 16. júna 2013. V pondelok o 7.30 hod. sme už všetci boli nastúpení pred autobusom na prvú "štartujúcu" fotku výletu. Ešte posledných pár slov pred cestou od pána riaditeľa a mohli sme vyraziť po našich nových poľských priateľov.

Prvá zastávka bola vo vytúženej Prahe. Po viac ako 10-hodinovej ceste sme sa konečne mohli vybaliť v hoteli, vychutnať si tak dlho očakávanú sprchu a sčasti obhliadnuť aj mesto. Ešte lepší bol ale druhý pražský deň. Spoločne sme sa vybrali do centra, kde sme mohli vidieť krásne historické stavby, ako napríklad Orloj, Pražský hrad, Staromestské námestie a čiastočne aj Karlov most, na ktorý sme sa, žiaľ, z dôvodu záplav nedostali. Večer sme sa ešte všetci vybrali na potulky krásne vysvietenou Prahou a s obrovskou spokojnosťou sme mohli zaľahnúť do našich hotelových postelí. Bol to náročný deň, no s úžasnými zážitkami, ktoré nám určite dlho utkvejú v pamäti.

Ráno nás čakala opäť dlhá cesta do Unny, počas ktorej sa nám dokonca pokazil autobus, no vďaka zručnostiam a trpezlivosti nášho šoféra sa nám takmer po 4 hodinách podarilo opäť vyraziť na cestu za "našimi Nemcami". Do Unny sme dorazili až večer a s veľkými obavami sme kráčali k novým rodinám. Boli to však len zbytočné stresy, pretože každá rodina bola perfektná, takže ráno sme sa stretli všetci v škole s úsmevom na tvári.

Pondelok bol venovaný oboznamovaniu sa so školským systémom nemeckého gymnázia a taktiež spoznávaniu mesta Unna, ktoré má naozaj zaujímavú históriu. Poobede sme sa všetci športovo naladili a s novými kamarátmi sme sa pustili do priateľských súbojov v plážovom volejbale. V utorok sme sa rozhodli opäť trošku vycestovať a vybrali sme sa na cestu do Holandska. V Amsterdame, v meste, kde máte možnosť vidieť viac bicyklov ako áut, si každý prišiel na svoje. Navštívili sme múzeum, Dom Anny Frank, a niektorí zo zvedavosti navštívili aj známu Red Street. Cesta naspäť bola v našej slovenskej posádke venovaná spomienkam na slovenské bryndzové halušky a horúci kurací vývar, ktoré nám akosi začali chýbať. Po náročnom dni sme sa opäť vrátili do našich nových domovov s túžbou ísť spať.

V stredu ráno nás čakalo kruté skoré vstávanie. S našimi nemeckými priateľmi sme išli do školy na prvú vyučovaciu hodinu, potom sme sa vybrali sami spoznávať neďaleký Dortmund. Navštívili sme technické múzeum "DASA", ktoré ku podivu zaujalo možno viac dievčatá ako chlapcov. Poobede nás už čakali naši nemeckí kamaráti, a tak sme mali možnosť lepšie sa spoznávať a niekam si spolu vyraziť. Niekto bol na grilovačke, niekto si zahral bowling, iní si vychutnávali dobrú večeru alebo nakupovali. Bolo to poobedie podľa vlastného výberu, takže nikto sa zaručene nenudil.

Štvrtok sa nám všetkým zdal veľmi náročný, lebo sme mali pred sebou až dve mestá, a to Kolín a Bonn. Musím uznať, že toľko histórie pokope sa len tak nevidí. V Kolíne sme mali možnosť vyjsť na vežu obrovskej katedrály. Bol to pre mnohých ťažký oriešok, veď približne 600 schodov sa nezdoláva len tak ľahko, no ten výhľad stál za to. Náš pobyt v Nemecku sa už pomaly ale isto skracoval a pred nami bol už posledný rozlúčkový deň - piatok. Ešte sme si stihli obhliadnuť krásny a historický Munster, stráviť poobedie s našimi novými rodinami, no večer už prišiel čas lúčenia.

Domov sa nikomu nechcelo, padali posledné objatia, slzy, spomienky na celý týždeň a slová útechy, že do septembra sú len tri mesiace. Ešte posledné pozdravy z autobusu a zrazu sme boli preč. Po nočnom cestovaní sme dorazili do Berlína. Videli sme Brandenburgskú bránu, Berlínsky parlament, Fernsehturm - televíznu vežu, stihli sme nakúpiť posledné darčeky domov a užiť si spolu posledné chvíle v poslednom meste nášho výletu. Už  nás čakala len cesta domov, počas ktorej sme sa ešte rozlúčili s poľskými kamarátmi a ráno o 6.00 hod. sme s celou posádkou autobusu dorazili pred naše GLS a rozišli sa k svojim skutočným rodinám.

Tento výmenný pobyt by som hodnotila ako skvelú skúsenosť pre všetkých zúčastnených. Mali sme možnosť zdokonaliť sa v cudzích jazykoch, spoznať veľa nových ľudí, vidieť krásne mestá a zažiť množstvo zábavy. Keby som sa mala rozhodnúť ešte raz, tak idem určite znova, lebo to naozaj stojí zato. Myslím si, že už teraz sa všetci tešíme na september, keď nás "naši Nemci" prídu navštíviť a verím, že to bude opäť skvelý týždeň pre všetkých.

Veľké poďakovanie za to, že sme sa na tomto výmennom pobyte mohli zúčastniť patrí vedeniu školy, tiež pani profesorke Mgr. M. Pribilincovej a všetkým, ktorí tento výmenný pobyt organizovali.

Nikola Guľová, študentka 2. B triedy

Last Updated ( Tuesday, 02 July 2013 17:44 )

Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Gymnázium L. Stöckela