Náš lyžiarak PDF Print E-mail
Written by Alena Gombošová
Monday, 10 February 2014 13:50

Určite každý z vás vie, že na strednej škole sa koná lyžiarsky kurz. Takto je to aj na našom Gymnáziu L. Stöckela. Organizuje sa pre druhákov, a tak bol tento rok rad na nás. Konal sa tradične v Ždiari so sprievodom všetkých telocvikárov.

V deň odchodu 13. januára sme sa všetci prihlásení o 7.30 hod. stretli pre školou, plní dobrej nálady, zvedavosti a nadšenia, kde na nás už čakal autobus. Naložili sme doň lyže, snowboardy, batohy a kufre. Na každej jednej tvári som si nemohla nevšimnúť úsmev a radosť v očiach. Počas cesty sme nedočkavo očakávali pohľad na zasnežené hory. Do Ždiaru sme dorazili okolo 11.00 hod., ubytovali sme sa, naobedovali a o hodinku sme vyrazili do lyžiarskeho strediska vzdialeného asi 10 minút skibusom, ktorý nás odvážal a privážal po celý týždeň. Počasie nám úžasne hralo do karát. V Strednici sme sa rozdelili do šiestich skupín vrátane snowboardistov. V 6. skupine (snowboardovej) bolo deväť dievčat, kde som patrila aj ja. Všetky sme boli svojím spôsobom začiatočníčky. Našu skupinu mal na starosti pán profesor Mgr. M. Ondrušek.

V prvý deň sme si vyšli na vedľajší svah, resp. rovinku, kde nás pán profesor oboznámil so snowboardom ako takom. Naučil nás zapínať si viazanie, stáť na snowboarde v základnom postoji, prenášať váhu počas jazdy i bezpečné pády. Pri týchto základoch prešli tri hodinky ako nič. Ani sme sa nenazdali a 1. deň na svahu bol za nami. Po návrate na nás v jedálni čakala teplá polievka, pri ktorej sme nabrali druhý dych. Do 17.00 hod. sme mali osobné voľno, oddychovali sme na izbách. Pred večerou sme mali teoretickú hodinu, na ktorej nám vysvetľovali inštruktori informácie o voskovaní lyží, bezpečnej jazde a mnoho ďalších potrebných vecí. Tiež sme sa v rozkaze dozvedeli, kto bude na nasledujúci deň služba, vedúci dňa a komu budú udelené pochvaly. Večera sa podávala o 18.00 hod. Každý večer si jedna z tried vymyslela program pre ostatných. Po zábavných súťažiach, scénkach, pesničkách a básničkách sme zorganizovali diskotéku, alebo sme hrali iné spoločenské hry. O 22.00 hod. sme museli byť na izbách (čo sa nám zdalo, samozrejme, všetkým priskoro), ale rešpektovali sme to. Služba dňa nás totiž budila o 7.00 hod. Raňajky v podobe švédskych stolov boli vždy chutné a každé ráno sme sa poriadne posilnili pred 5-hodinovým lyžovaním. Na svah sme odchádzali o 9.00 hod. Takto to prebiehalo celý týždeň.

V utorok 4., 5. a 6. skupina išli opäť do Strednice. 1., 2. a 3. skupina si už zalyžovala v Bachledovej doline, keďže boli v lyžovaní zručnejší. Vždy sme sa dôkladne rozcvičili, aby nedošlo k žiadnemu úrazu. Počas rozcvičky pán profesor zahlásil, že dnes už pôjdeme skúsiť vlek. Ani jednej z nás nechýbal strach v očiach, kamenná tvár, zblednutie a následný smiech. No na prvýkrát nám to išlo prekvapivo skvele. Náš vedúci nás učil všetko postupne, zosúvanie po spádnici na zadnej a čelnej hrane, padajúci list, brzdenie atď. Hoci boli pády na pravidelnom poriadku, stále sme si povedali, že "to dáme". Asi o 12.30 hod. sme mali obedňajšiu prestávku, zahriali sme sa teplým čajom a nadobudli nové sily. Každou hodinou sme sa zlepšovali.

V stredu už navštívili Bachledovu dolinu aj ostatní. Lyžiarske stredisko ma očarilo svojou krásou. Prvýkrát sme išli sedačkovou lanovkou. Bol to super pocit s nádherným výhľadom na okolie, no na druhej strane sme sa nesmierne báli vystupovania zo sedačky, pretože so snowboardom to nie je jednoduché (a pri pohľade na to dosť vtipné). Pre našu bezpečnosť sme v stredu strávili na svahu len tri hodiny, pretože 3. deň je vždy najkritickejší, s čím nás oboznámili profesori. Vynahradili sme si to ale prechádzkou v Ždiari. Guľovali sme sa, vtipkovali a vymýšľali program na večer. Po hodinovej prechádzke bol každý unavený, no stále sa v nás našla štipka energie na vystrájanie po chodbách alebo na izbách Smile.

Vo štvrtok nás počasie sklamalo, ale ani to nás neodradilo. Naďalej sme sa zdokonaľovali. Posledný deň piatok sme si lyžovačku úplne vychutnali. Konali sa preteky, a tak sme si všetci zmerali sily a ukázali sme, čo sme sa naučili, alebo v čom sme sa zdokonalili. Najprv štartovali dievčatá, tak snowboardistky a nakoniec chlapci. Doteraz si pamätám pocit, keď som sa spúšťala kopcom ja. Pri cieli som mala menší fanclub, ktorý pozostával z mojich spolužiačok. Vyhodnotenie slalomových pretekov bolo pred večerou. Každý bol v napätí. Ceny a diplomy boli úžasné. Naplno sme si užili posledný večer, o ktorý sa postarali aj profesori a pripravili si pre nás originálny program.

Ráno sme sa začali baliť. Boli sme smutní, lebo tento týždeň zbehol veľmi rýchlo. Kiežby tak utiekol jeden obyčajný týždeň v škole. Škoda, že takýto výcvik sa koná len v druhom ročníku. Veľké ďakujem patrí všetkým inštruktorom Mgr. G. Žákovej, Mgr. R. Kicovi, Mgr. M. Ondruškovi, Mgr. P. Čegiňovi, PaedDr. J. Stankovičovi, Mgr. M. Fabiánovi a vedúcej kurzu Mgr. A. Gombošovej za nezabudnuteľné zážitky a za pobyt na čerstvom vzduchu Smile.

Daniela Škopinská, študentka 2. B triedy

Foto: Anna Šoltýsová, študentka 2. A triedy

Last Updated ( Monday, 10 February 2014 21:36 )

Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Gymnázium L. Stöckela