Krajina fjordov, mesto ruží PDF Print E-mail
„Tento projekt je spolufinancovaný z Grantov EHP a zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky prostredníctvom Štipendijného programu EHP Slovensko.“

"This project is co-funded by the EEA Grants and the state budget of the Slovak Republic from the EEA Scholarship Program Slovakia.“

Náš výlet s cieľom spoznať jeden zo škandinávskych štátov – Nórsko sa začal 9.5.2016 skoro ráno. Plní očakávaní sme sa nevedeli dočkať,kedy opäť uvidíme našich nórskych priateľov. Po dlhšej ceste sme prileteli do nádherného, slnkom zaliateho mestečka Molde, ktoré je známe svojou kvetinovou výzdobou. Keďže takéto počasie je v tejto severnej oblasti unikátom, boli sme príjemne prekvapení.

Ako prví nás privítali pedagógovia, ktorí nám predstavili MoldeVideregaende Skole.Po prehliadke tejto moderne vybavenej školy nás pred bránami čakalinaši priatelia, ktorí navštívili Slovensko a našu školu o mesiac skôr. Po vrelom zvítaní a prvých rozhovoroch sme sa vybrali spoznať naše hosťujúce rodiny. V čase našej návštevy sa v Nórsku konali oslavy študentov končiacich strednú školu – tzv. "Russefeiring", takže sme sa v našich nových domovoch nestihli ani porozhliadať a už sme mierili na jednu z týchto akcií. Študenti v poslednom ročníku nazývaní "russ" mali športový večer, na ktorom sme sa zúčastnili aj my. Zahrali sme si basketbal, volejbal a tiež sme mali možnosť povoziť sa v červených autách a prezrieť si mesto.

Na druhý deň nás čakal výlet, ktorý nás obohatil zážitkami z plavieb po mori, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou tejto krajiny. Keďže more na Slovensku chýba, bolo to pre nás niečo veľmi lákavé. Cieľom výletu boli Benátky severu, mesto Ålesund, ktoré sa rozprestiera na troch ostrovčekoch. Nádherný výhľad na toto malebné mesto, ktorý nás uchvátil svojou jedinečnosťou, sme mali z kopca Aksla. Súčasťou bola návšteva AtlanticSea – Parku, najväčšieho akvária so slanou vodou v severnej Európe. Tí odvážnejší z nás mali možnosť  pohrať sa s morským ježkom, pavúkom, krabom alebo iným morským živočíchom. Plavbu späť sme si mohli vychutnať na krásnej lodi Hurtigrutens dokonalým výhľadom na nórsku prírodu.

Ďalší deň sme navštívili RomsdalMuseum, múzeum s nórskou ľudovou architektúrou. Večer nás čakal futbalový zápas na Aker štadióne, ktorý je domovským štadiónom tamojšieho prvoligového klubu Molde.  Silnú atmosféru vytvorenú ich fanúšikmi, ku ktorým sa skoro všetci zo slovenských divákov rýchlo pridali, zavŕšilo víťazstvo domáceho klubu.

Keďže Nórsko je známe svojím ekologickým myslením, programom štvrtého dňa bola návšteva firmy na spracovanie odpadu. Poobedie zas patrilo prednáške o nórskom vzdelávacom systéme.

Najkrajšou súčasťou nášho pobytu v tomto škandinávskom  štáte bol výlet Atlantickou cestou a prechádzka po pláži Farstadk romantickému majáku. Na obed sme mali možnosť ochutnať tradičné nórske jedlo. O večeru a večerný program sa postarali naši hostitelia a predstavili nám tamojšiu tradíciu – piatkové taccos. Táto večerná "taccos party" utužila naše slovensko-nórske priateľstvá. Večer sa niesol v duchu zábavy, smiechu, hudby aj spoločenských hier.

Posledný deň sme sa v kolektíve učiteľov a študentov oficiálne rozlúčili "goodbyemeetingom" – večerou a spoločenskou hrou.
V nedeľu sa náš pobyt v tomto úchvatnom meste skončil. Plní zážitkov, na ktoré len tak ľahko nezabudneme, sme toto fjordmiobklopené prostredie veľmi ťažko opúšťali.

Na záver sa chcem v mene všetkých študentov poďakovať kolektívu učiteľov GLS, ktorí s nami tento výlet absolvovali a hlavne Mgr. Stanislave Varjanovej, ktorá tento projekt zastrešila.

Veronika Gregová, študentka 3.B

Last Updated ( Monday, 27 June 2016 13:57 )

Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Gymnázium L. Stöckela